Nechápejme balet jako zženštilou zábavu
Tvrdá dřina a pevná vůle
Umíte si představit, že byste hodiny v kuse trávili v pohybu na špičkách? Přesně právě to totiž dělají baletní tanečníci. Ne nadarmo všichni chodí do předčasného důchodu. Při baletu dochází k zatěžování celé tělesné konstituce. Výsledkem jsou pevná, ale také pochroumaná těla. Největší dopad zaznamenávají kyčle, kolena a především chodidla.
BALETNÍ ŠPIČKY, takzvané „PIŠKOTY“, mají tvar, který není přizpůsoben přirozenému tvaru chodidla. Tím pádem se přizpůsobuje chodidlo botě. Dochází tak k otlačeninám, strhaným nehtům a také není výjimkou ani nepěkné trvalé zdeformování!
Přestože tanečníci mnohdy při představení trpí obrovskými bolestmi, dokážou svojí tváří vyjádřit i jiné emoce, než jen bolest. Právě schopnost, kdy s Vámi tanečník promlouvá pomocí řeči těla, je pro balet velmi důležitá.
Sběratel žehliček Vlastimil Harapes
Když se řekne „baletní tanečník“, dokonce i neznalci si vybaví Vlastimila Harapese. Jedná se o velikána, který dosáhl na špici nejen jako tanečník, ale také choreograf, pedagog, politik, režisér aherec. Málokdo o něm však ví, že je vášnivým sběratelem žehliček, které shání po celém světě. Co se týče jeho sexuální orientace, Harapes se před pár lety přiznal, že dává přednost mužům. Na pódiu mu ovšem při neuvěřitelných skocích mužnost rozhodně nechybí.
Bývalí cirkusáci Bubeníčkové
Dvojčata Jiří a Otto Bubeníčkovi pochází z cirkusácké rodiny. Je tedy zřejmé, že i u nich se předpokládalo, že budou pokračovat v rodinné tradici – konkrétně jako artisté. Nakonec se však rozhodli pro baletní dráhu a doslova si svět baletu podmanili. Zatímco Jiří se kromě tance věnuje také choreografiím, Otto dává přednost scénografii. Jednoduše se doplňují a vzhledem k jejich podobnému vzezření není výjimkou, že se v některých představeních alternují.
Mezi další významné zástupce baletních tanečníků patří například Michal Štípa, Giovanni Rotolo neboRudolf Nurejev.